Sikerdíjas pályázatírás: 2 nézőpont ütközése

Home / Blog / Blog / Sikerdíjas pályázatírás: 2 nézőpont ütközése

A pályázatírók között mindig kérdés, hogy sikerdíjas vagy fix díjas árazással szolgáltassanak. Ugyanez a kérdéskör megjelenik a pályázóknál is: Milyen típusú költségekbe menjek bele?

Ha megnézzük igazából két különböző nézőpontot határolhatunk le a pályázatírás, mint tevékenység elvégzésénél.

1. A munka az munka! – Sok pályázatíró azt mondja, hogy a munkáját ő elvégezte, amikor beadta a projektet elbírálásra és az eredmény rajta kívülálló, mert sokminden függ a pályázó cégtől. Pl. eddigi gazdasági teljesítményétől. Fő céljuk, hogy veszteségeiket minimalizálják.

2. A siker/Az eredmény számít csak! – A pályázók számára a legfontosabb, hogy pályázatuk sikeres legyen és ha valakivel leszerződnek, akkor eredményért szeretnének fizetni. Ez mellett természetes hozzáállásuk, hogy költségeiket minimalizálni akarják és olyanért nem akarnak fizetni, aminek az ő szemszögükből nincs érzékelhető eredménye. (nem nyer a projekt)

A két nézőpont, ahogy láthatjuk egyben a pályázatíró és a pályázó eltérő érdekei. Nézzük tehát ezen szemléletek mentén a sikerdíjas pályázatírás előnyeit és kockázatait.

Ügyfélszemléletű pályázatíró sikerdíj

Nincs kockázat, csak a siker után fizetsz

Az egyik legnagyobb előnye az ügyfélszempontjából az ilyen típusú árazásnak, hogy csak akkor kell díjat fizetnie, ha a pályázat nyer. Ez számára tökéletes helyzet, mert nincs előzetes anyagi terhelés és csak akkor kell az időráfordításon túl tényleges költséget fizetnie, ha valóban sikeres lesz a pályázat. Ez a helyzet és szemlélet a pályázók számára különösen vonzó.

Motiváció a pályázati siker érdekében

A pályázatírási tevékenység nagyobb hozzáadott értékkel valósulhat meg, mert komoly ösztönzést jelent főleg a szolgáltatótól. A pályázó motivációja adott, hisz a cég fejlődése miatt indul pályázati felhívásokon. Ez pedig azt jelenti, hogy mindent megtesznek a pályázat sikere érdekében.

Ez mind szép és jó ügyfélszempontból. Viszont van egy óriási

De!

Mi a pályázatíró érdeke?

Belegondolt bárki abba, hogy mi az érdeke a szolgáltatónak ilyen esetekben, mint vállalkozás?! Hát bármilyen hihetetlen, de a veszteségkerülés, ahogy a pályázóknak is.

Most akkor feltehető a kérdés, hogy miként kerülheti el a veszteséget egy pályázatokkal foglalkozó cég, ha sikerdíjas árazással dolgozik.

Ha brutálisan megszűri kinek ír pályázatot!

Azoknak a cégeknek fog pályázatot írni, akik a legjobban megfelelnek a felhívásnak. Ha van értékelési pontrendszer akkor annak, akiknek erős pontjuk van. Ez egy 100 pontos rendszerben akár 70 pont is lehet, de minimum a 60. Tehát bevizsgálják és ha kevés a pontja, akkor elutasítják valamilyen okra hivatkozva. Ezek a pályázók, akiket elutasítanak lehet, hogy nem is próbálkoznak beadni, mert azt mondták nekik nem érdemes, így akár tovább biztosítva a saját magas pontszámú pályázóiknak a „helyeket”.

Kérdés, hogy érdemes 60 pont alatt beadni pályázatot? Igazából érdemes, mert van lemorzsolódás a magas pontszámúak között is, arról nem is beszélve, ha a pontszám csak „mellékes” és a beadási idő számít.

Sikerdíjas vagy fix díjas pályázatírás?

Tehetjük fel a kérdést!

Igazából vállalkozóként mindenki azt csinál, amit akar, de a pályázati piac mára már az ügyfélszempontú megközelítést alkalmazza nagyon nagy arányban. Jóval meghatározóbbá vált a veszteségkerülő emberi viselkedés miatt. Elvétve találni olyan céget aki fix díjazással dolgozik, mert az ügyfelek már csak az eredményekért akarnak fizetni. A projektalapú árazás megszűnőben van. Habár ez a típus olcsóbb lenne a prominens jól működő cégeknek.

Véleményem szerint van létjogosultsága mindkét árazásnak, viszont különböző felhívási konstrukciók esetében és ez mindig vizsgálat tárgya. A lényeg, hogy létrehozzunk egy win-win helyzetet az ügyfelekkel és nem érzi kihasználva magát. Ezt pedig úgy lehet elérni, ha ismerjük az érem mindkét oldalát. Tudjuk milyen érdekek vagy motivációk mentén gondolkozik partnerünk adott szituációban. Ez a típusú hozzáállás nemcsak a pályázatírói szakmában helytálló, hanem mindegyikben. Mert ugye senki nem akarja „vesztesnek” érezni magát olyan helyzetekben, ahol vállalkozóként pénzről döntünk.

A WiseSense alapvetően sikerdíjas árazással van jelen a piacon, de minden esetben megvizsgálásra kerül a fix, alacsonyabb árazás lehetősége is, hogy a win-win helyzet kialakulhasson mindkét fél számára.

Ha nem tudjuk kialakítani a nyertes helyzeteket, akkor elállunk az ügyfél megszerzésétől.

Hogy mennyibe kerül a pályázatírás? Ebből a cikkünkből megtudod.

Ha bármilyen kérdésed van vedd igénybe ingyenes konzultációnkat!

Ne felejtsd el, hogy cégünk aktív social média csatornákkal rendelkezik, ahol további hasznos tippeket és ötleteket találsz.

sikerdíj
Szerző:
Kozma Richárd
Közzététel:
2023 Oct 09

Maradjunk kapcsolatban!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új pályázati lehetőségekről.

A feliratkozással elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Hasonló bejegyzések

Hírek

GINOP Plusz-2.1.3-24 – KKV-k innovációs képességének támogatása. Megjelent a tervezet, ami segítheti cégének technológia fejlesztését.

Hírek

GINOP Plusz-2.1.3-24 – KKV-k innovációs képességének támogatása. Megjelent a tervezet, ami segítheti cégének technológia fejlesztését.

grafikai

Legyen sikeres támogatási kérelmed

Átlagosan a pályázatot benyújtók mindössze 30%-a kap támogatást. Ha megbízol minket projekted előkészítésével és menedzsmentjével, az alábbi előnyöket élvezheted:
nyíl
  • Lépésről-lépésre építjük fel cégedben és projektedben rejlő lehetőségeket
  • Egyedi projekttel indulhatsz a tucat pályázók között
  • Pályázati időráfordításod nagymértékben csökken
  • Egy határidőről sem maradsz le
Meglátásainkkal és tapasztalatunkkal növelheted pályázati esélyeid. Ha szeretnéd, hogy pályázatod sikeres legyen és előmozdítsa céged fejlődését, lépj kapcsolatba velünk.

Ingyenes konzultáció

Add meg adataidat.
Mi pedig bevizsgáljuk vállalkozásod és felvesszük veled a kapcsolatot.

Az űrlap elküldésével Ön elfogadja az adatkezelési szabályzatot.

Pályázatírás hatékonyan

Kérj visszahívást!

Sok kérdésed van, de most nincs időd rá?
Add meg adataid és az időpontot, amikor ráérsz.
Visszahívunk, amikor jó neked!
wisesense

WiseSense Kft.
Pesti út 153.
1173
Budapest

+36 70 675 9216

office@wisesense.hu