wisesense

Hatékony pályázati projekt bemutatás 3 pontban

Home / Blog / Blog / Hatékony pályázati projekt bemutatás 3 pontban

Az Európai Uniós pályázatok világában való eligazodás mindig nagy kihívást jelent azok számára, akik nem ezzel kelnek vagy fekszenek. A pályázati projekt bemutatása pedig az egyik legfontosabb velejárója a pályázatírásnak.

Az Európai Uniós források megszerzése vállalkozásfejlődésünk támogatására a sikerkulcsának egyik elengedhetetlen tényezője. Egy sikeres pályázat elkészítése önmagában is komplex feladat, ebben a cikkben arról írok, hogyan lehet hatékonyan felkészülni a szükséges pályázati projektleírás elkészítésére.

Miért van szükség a tökéletes pályázati projekt leírásra?

A pályázati projekt leírásában kell bemutatnunk vállalkozásunk múltját, jelenét valamint az általunk elképzelt jövőjét, hogy miért és mire igényelünk támogatást. A pályázati projekt bemutatásnak kiemelt fontossága van, több okból is:

1. Meg kell győznie az olvasót!

  • Egy jó projektleírás tájékoztatja és kétségtelenül meggyőzi az értékelő bizottságot arról, hogy a mi projektünk a kiírt felhívásnak tökéletesen megfelel.

2. Irányt mutat és vezetett gondolatmenettel rendelkezik!

  • A leírás meghatározza a projekt céljait, végrehajtási terveit és eredményeit, ami segít a projekt fókuszált bemutatásában.

3. A stílus maga a pályázó!

  • A projekt leírása kommunikálja az értékelők felé alapértékeinket, hogy milyen céljaink és prioritásaink vannak a fejlődéssel hosszútávon.

De hogyan csináljuk ezt hatékonyan?

Gondolkozz előre – Gondolkozz rendszerbe

Átgondoltad már, hogy mi az amivel előre tudszkészülni? Pár tipp, ami a pályázatok világában és azon kívül is biztos hasznodra válik.

  • Vállalkozásod múltja és jelene! – Nem kell túlgondolni csak, amit vevőidnek és beszállítóidnak is elküldesz. Ismerjenek ők is és a pályázatokat bíráló Bizottság is.
  • Vállalkozásod jövője! – Hova szeretnél eljutni? Mik a céljaid? Legyenek ezek a célok konkrétak, mérhetőek és megvalósíthatók. Fogalmazd meg minél hamarabb és rendelj hozzá tevékenységeket. Innovációra van szüksége a szervezetednek, eszközbeszerzésre kell költenetek a hatékonyság miatt vagy esetleg új telephelyre költöznétek? Jelöld ki az irányt!
  • Tiltott, veszélyes szavak! – Mielőtt egy betűt írnánk, olvassunk kiírást, hogy meghatározhassuk a szavakat, amiket nem írunk le.

1. Vállalkozásod múltja és jelene!

A Bizottság szeretné tudni, hogy milyen vállalkozásod van. Itt az ideje, hogy bemutatkozásod tükrözze a vállalkozásod erősségeit és szakértelmét.

Ismertesd röviden a cég történetét, tevékenységi körét, valamint azt, hogy miért vagy képes megvalósítani a tervezett projektet infrastruktúrában és humán erőforrásban. Mutass be referenciákat kik a vevőid, milyen piacokon vagy jelen, hogy meggyőzd az értékelőket a cég kompetenciájáról.

Ezek bemutatásához általában 500-1500 karakter lehetőséged van. Ezt készítsd el előre vagy legalább a sarokpontokat, hogy azt egy jó pályázatíró megfelelően kidolgozhassa.

Ha van egy ilyen bemutatkozásod azt használhatod további marketingtevékenységeidhez is. Tökéletesen illeszkedik hozzád és csak frissítened kell, ha bármilyen mérföldkövet átlépsz a cégeddel.

2. Vállalkozásod jövője!

Ez a rész lesz pályázati projekted szíve.

Mutasd be részletesen és érthetően!

Használj világos nyelvezetet és hozd létre azt az érzetet, hogy a te pályázati projekted minden célnak megfelel, amelyet a kiíró meghatározott. Az érzet szót használtam, azért mert biztosan az értékelők sem tudnak mindent, de meg kell győzni őket. Vannak esetek, amikor még támogatás előtt kimennek helyszíni ellenőrzésre, hogy ne csak érzetük legyen a leírtakról, hanem bizonyosságuk is. Ilyen viszont csak nagyon ritkán szokott előfordulni azoknál, akik nem pontosan fogalmaznak vagy éppenséggel amúgy is „okosságon” törik a fejüket a pályázat kapcsán.

A pályázati projektedben ne feledkezz meg a mérföldkövekről sem. Ezeken keresztül mutathatod be, hogy miként tervezed a megvalósítást az idő függvényében és milyen eredményeket vársz a projekt megvalósulásától. Egy idővonal és megvalósítható mérföldkövek megbízhatóságot sugallnak a pályázatoddal kapcsolatban.

Sose ígérjünk sokkal többet, csak azért hogy még jobban kitűnjünk, mint ami a realitás. A rendszerbe feltöltött eredményeket számon kérhetik rajtunk, amivel a projektmenedzsment időszak alatt újabb kérdéseket kaphatunk. Itt nem arról van szó, ami esetleg Kötelezettség a pályázati kiírásban. A kötelezettségeinket mindenképp írjuk bele a mérföldkövekbe, de annál többet a reálisan elérhető eredményeken kívül nem javasolt közölni.

3. Tiltott, veszélyes szavak

Fontos továbbá, hogy kerüld a tiltott szavak használatát a pályázatodban. Az Európai Uniós pályázatoknál minden szófordulatra ugranak, így mindig meghatározhatunk tiltott szavakat vagy kifejezéseket már a pályázati felhívásból. Ha figyelmesen átolvasunk egy kiírást, akkor hamar össze tudjuk állítani a kerülendő szavakat!

Nehéz meghatározni konkrét felhívás nélkül tiltott szavakat, de általánosságban érdemes kerülni az alábbi szavakat projektünk bemutatásakor:

  • sajnos
  • kudarc
  • mulasztás
  • kifogás
  • zavar
  • konfliktus
  • kritika
  • bűn
  • korlátozott
  • elutasítás
  • hiba
  • kormány (természetesen az ország aktuáliskormányára gondolok)
  • ….

Alapvetően elmondható, hogy a negatív szavakat érdemes kerülni és mindig a tényekkel foglalkozzunk. A mi lett volna ha… kérdésekre adott válaszok semmiképp sem pályázati bemutatásba valók!

Minden szónak jelentősége van!

Ha hibázunk, akkor további kérdéseket kapunk, hogy magyarázzuk meg miként gondoltuk azt a bizonyos részt a pályázati projektben. Ha egy-két szóval vagy kifejezéssel magunkra irányítottuk a rivaldafényt, akkor bizony a kérdésre adott válaszunk pontosságára és félreérthetetlenségére még nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk. Mindenképp olvastassuk el adott szöveget egy kívülállóval, hogy érti-e amit válaszolunk és még fontosabb, hogy úgy érti-e ahogy mi azt szeretnénk. Ez pályázati projekt szempontból létfontosságú kérdés.

Ha bármilyen kérdésed van vedd igénybe ingyenes konzultációnkat!

Ne felejtsd el, hogy cégünk aktív social média csatornákkal rendelkezik, ahol további hasznos tippeket és ötleteket találsz.

pályázati projekt
Szerző:
Kozma Richárd
Közzététel:
2023 Sep 25

Maradjunk kapcsolatban!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj új pályázati lehetőségekről.

A feliratkozással elfogadja az adatvédelmi szabályzatot.

Hasonló bejegyzések

GINOP Plusz-1.2.4-24
Portfóliók

GINOP Plusz-1.2.4-24 – Mikro- és kisvállalkozások eszközbeszerzési pályázata, ami segítheti cégének technológia fejlesztését. 2025. januártól

GINOP Plusz-1.2.4-24
Portfóliók

GINOP Plusz-1.2.4-24 – Mikro- és kisvállalkozások eszközbeszerzési pályázata, ami segítheti cégének technológia fejlesztését. 2025. januártól

grafikai

Legyen sikeres támogatási kérelmed

Átlagosan a pályázatot benyújtók mindössze 30%-a kap támogatást. Ha megbízol minket projekted előkészítésével és menedzsmentjével, az alábbi előnyöket élvezheted:
nyíl
  • Lépésről-lépésre építjük fel cégedben és projektedben rejlő lehetőségeket
  • Egyedi projekttel indulhatsz a tucat pályázók között
  • Pályázati időráfordításod nagymértékben csökken
  • Egy határidőről sem maradsz le
Meglátásainkkal és tapasztalatunkkal növelheted pályázati esélyeid. Ha szeretnéd, hogy pályázatod sikeres legyen és előmozdítsa céged fejlődését, lépj kapcsolatba velünk.

Ingyenes konzultáció

Add meg adataidat.
Mi pedig bevizsgáljuk vállalkozásod és felvesszük veled a kapcsolatot.

Az űrlap elküldésével Ön elfogadja az adatkezelési szabályzatot.

Pályázatírás hatékonyan

Kérj visszahívást!

Sok kérdésed van, de most nincs időd rá?
Add meg adataid és az időpontot, amikor ráérsz.
Visszahívunk, amikor jó neked!
wisesense

WiseSense Kft.
Pesti út 153.
1173
Budapest

+36 70 675 9216

office@wisesense.hu